Periaatteessa pidän tuplatreeneistä taukoa, mutta periaatteessa en. Pidän tupla kuntosalitreeneistä tämän viikon taukoa, mutta tuplatreeneistä sinällään en, koska saatan tehdä kuntosalitreenin lisäksi arobisen treenin. Tänään se tarkoitti aamulla aamulenkkiä ja illalla kuntosalitreeniä. Olin ajatellut aluksi tekeväni kuntosalitreenit aamulla aerobisena, mutta vaihdoinkin kuntosalille menon iltaan ja mahdollisen juoksun aamuun. Tämä ei tosin tarkoita siä, että

Kolmas viikko päätökseen tuplatreenien osalta. Kolme viikkoa on tarjonnut yhteensä 23 kuntosalitreeniä. Lukema olisi 24 ellei ensimmäisen viikon tiistai olisi ollut pyhä. Tämä on jonkinlainen ennätystä vaikka en siltä kannalta asiaa katsokkaan. Ensi viikolla onkin vuorossa väliviikko tuplatreeneistä joka tulee sopivaan tarpeeseen. Olen alkanut pikkuhiljaa huomaamaan eräänlaista väsymystä molemmissa treeneissä sekä aamutreeneissä että iltatreeneissä. Alkuviikon

Päivän suunnitelma oli tehdä selkätreenit siten, että aamulla keskityin enemmän vaakasuunnan liikkeiseen ja illalla pystysuunnan liikkeitä. Tämän lisäksi aamulla oli tarkoitus tehdä suuremmilla painoilla kymmenen toiston sarjoja ja illalla pidempiä sarjoja tai erikoisssarjoja. Mitään liikekohtaisia suunnitelmia en tennyt vaan päätin tehdyt liikkeet kuntosalilla liike kerrallaan. Joitakin suunnitelmia liikkeiden varalle oli mutta päätin tehtävän liikkeen vasta

Ihmeellistä miten jaksan treenata aamulla vaikka edellisenä päivänä on takana kovat treenit. Ennen kuin aloitin aamukuntosalitreenit niin mietin miten edes jaksan treenata aamulla, mutta tällä hetkellä ihmettelen miten jaksan näin loistavia aamutreenejä. Vielä kun päivään tulee kaksi treeni enkä pelkästään käy vain aamuisin treenaamassa niin päivään tulee kaksi kuntosalitreeniä ja homma alkaa taas alusta aamulla. Tietenkin keskiviikko on tästä poikkeus jolloin

Minun oli alunperin tarkoitus käydä juoksemassa viikonloppuna jopa hallissa, mutta loppujenlopuksi en sitten mennytkään pihalle tai halliin juoksemaan. Lauantain vietin ihan lepopäivänä ja sunnuntaina olisin sitten mennyt juoksemaan, mutta päivän rytmi ja aikataulut eivät vain sopineet yhteen. Olisihan siinä ollut kyllä aikaa mennä ainakin pihalle juoksemaan, mutta päätin olla menemättä. Hyvä ainakin tulevan viikon treenejä ajatellen, että pidin koko

Maanantaina kun tein ojentajien sijasta olkapäätreenin niin tänään oli pitkästä aikaa vuorossa käsitreeni. Viimeisestä ojentaja- & hauistreenistä on aikaa varmaankin pari vuotta jos oikein muistan. Juuri tuolloin tein muutoksen vaihtaa olkpäiden ja ojentajien paikkaa mikä tarkoitti käsitreenin jäävän pois. Tässä vaihdoksessa hain tosiaan enemmän sitä, että sain käsitreenin takaisin treeniohjelmaan. Lähinnä juuri sen takia, että nyt voi tehdä hienoja sekä

Eilen aloitin juoksukauden käymällä noin 5.6km lenkin ulkona. Pohdin pitkään missä olisin juossut eilen. Ulkona vai hallissa? En ollut vielä hakenut juoksukorttiin kertoja joten niitä olisi pitänyt ottaa samalla kuin olisin mennyt halliin juoksemaan. Pihalle kiinnosti mennä juoksemaan lämpilön vuoksi, mutta teiden kunto mietitytti. Tällä hetkellä kun pyörä / kävelytiet ovat liukkaita sekä sohjoisia riippuen lämpötilasta. Juuri nämä kelit ovat niitä juoksukelejä

Tänään vuorossa oli ensimmiäinen tupla jalkatreeni kun viime viikolla oli pyhä jolloin en viitsinut tehdä tuplaa. Toisin sanoen en jaksanut herätä aamulla herätyskelloon ja muutenkin aamutreeni olisi ollut "vasta" kello 9. Eilen kyllä mietin enemmänkin sellaista vaihtoehtoa, että olisin tehnyt tänään jalkatreenin yhtenä treeniä. Sitä olisinko tehnyt treenin aamulla aamutreeninä vai illalla ihan normaalia en ehtinyt miettimään, koska halusin kuitenkin pohjalle

Tein tälle viikkoa treenipäivissä pienen vaihdon vaihtamalla ojentatreenin sekä olkapäätreenin paikkoja keskenään. Tämän vaihdoin tarkoituksena oli saada ojentajatreeni hauiksen kanssa samaan treeniin. Mietin myöskin muitakin vaihtoehtoja, mutta niitä ei oikein ollut. Halusin selän pitää omana itsenään kuten jalat ja myöskään viides treenipäivä viikkoon ei kiinnostanut joten vaihtoehdot olivat minimissään. Taisin tehdä viimeksi vaihdoin juuri toisin päin eli

Tuplatreeni viikko päätökseen. Tämän päivän tuplatreenien jälkeen tämän viikon saldoksi muodostui kolme tuplatreeniä plus tiistain jalkatreeni eli seitsemän kuntosalitreeniä. Seitsemästä treenistä kolme oli aamutreenejä, kolme iltatreenejä sekä yksi päivätreeni. Tuplatreenit olisi voinut aloittaa myöskin yhden tai kahden päivän kokeilulla, mutta toisaalta oli hyvä asia etten tehnyt neljää tuplatreeniä, koska huomasin tänään kahden päivän putken olevan raskas

Huomasin sen tiistaina, että ensimmäinen tuplatreenini maanantaina meni hieman yli siltä kannalta, että palautumisen kanssa teki vaikeuksia. Onneksi tiistaina oli vuorossa "vain" yksi treeni vaikka olin siitäkin vielä jumissa. Taino olen aina raskaan jalkatreenin jälkeen muutaman päivän aina jumissa vaikka tekisin mitä. Tästä kuitenkin huomasin, että nykyisellä menolla en olisi jaksanut pitkään ja jos olisin tehnyt tiistaina tupla jalkatreenin niin sitä voi

Kuten olettaa saattaa kun aloittaa jotain uutta niin ensimmäisistä kerroista vasta oppii asioita. Kävin tekemässä tänään jalkatreenin kuntosalilla kun tulin järkiini jättää kolmen päivän putken väliin tuplatreeneistä. Kun aloitin tuplatreenien tekemisen tai ainakin testaamisen niin se ei tarkoittanut pakko tuplaa vaan mahdollisuutta improvisoida paremmin. Kun käy aamulla kuntosalilla niin tällöin voi katsoa kunnon mukaan ja ylipäätänsä mielen mukaan

Uusi vuosi ja uudet kujeet kuvaa loistavasti miten uusi treeniviikko alkoi. Kaikki lähti alunperin aamutreeni mietinnästä mitä aloin miettimään jossain vaiheessa viime loppuvuotta. Lähinnä mietin nyt tammikuun väkitungos kuukaudelle vaihtoehtoja ja yksi oli aamulla meneminen kuntosalille. Olin aikaisemmin käynyt kuntosalilla tekemässä vain aerobisen treenin eli kuntopyörää, crosstraineriä, juoksumattoa, vatsoja, leukoja ym ym. En siis ollut käynyt aamulla

Kun kirjoitin 2013 vuoden yhteenvetoa juoksuista päätin samalla 1000km juosutavoitteen viime vuodelle. Viime vuonna sain Run Keeperiin 895,5km kirjattua juoksu kilometriä, mutta todellisuudessa juoksin paljon enemmän, koska kaikki juoksumatto sekä suurin osa hallijuoksuista puuttui tästä lukemasta. Viime vuonna sain siis enemmän kirjattuja kilometrejä järjestelmään sekä nyt minulla oli käytössä Garmin 220 gps-urheilukello Run Keeper iPhone appsin sijaan

Uusivuosi alkoi heti treenipäivällä kun kävin tänään kuntosalilla. Samalla tämä tarkoitti neljän päivän putken kuntosalitreeneissä. Olen nyt yrittänyt välttää neljän päivän putkia kun niistä ei aina tiedä miten treenit menevät. Voi olla kertoja jolloin kaikki päivät menevät hyvin tai sitten kolme ensimmäistä päivää menee hyvin kunnes neljäntenä päivänä ei enään jaksakkaan niin hyvin. Neljän päivän putki ja vielä kun teki treenit pitkästä aikaa kymmenen toiston