Periaatteessa olen käyttänyt suurimmaksi osaksi Fastin sekä Mass:n lisäravinteita. Muita yksittäisiä kokeiluja mahtuu väliin mutta ei niistä nyt sen enempää. Aloitin aluksi vain palautusjuomalla sillä minulla meni vielä palautusjuoman aloittamisen jälkeen pitkään ennen kuin aloin ottamaan proteiinijuomaa ennen treeniä. Muutenkin aloitin lisäravinteiden käytön suhteellisen myöhään siitä kun aloitin käymään kuntosalilla. Yritin tuossa hetken aikaa muistella koska

Olin jo jokin aika sitten katsonut kuntosalilla järjestettävästi spinning maratonista. Jokin aika sitten vuosi - kaksi sitten katsoin samaa asiaa ja ajattelin mennä pitkästä aikaa polkemaan spinning maratonin. Tällöin huomasin spinning maratonin kestävän vain kaksi tuntia joten katsoin paremmaksi jättää sen väliin. Käytännössä tämä on ollut sen jälkeen trendi etten ole edes miettinyt menemistä kun olin ajatellut niiden olevan aina tuon pari tuntia. Torstaina

Tällä hetkellä treenit kulkee loistavasti niin kuntosalin puolella kuin juoksussakin sillä erotuksella että treenaan kuntosalilla kovia treenejä ja aamulenkit olen juossut kevyesti. Juoksu on mennyt sen puolesta hyvin että olen saanut juostua 10km aamulenkit rennosti sekä rauhallisesti jolloin olen saanut säästettyä voimia kuntosalitreeneihin. Olisi aivan erilainen tilanne lähteä tekemään kuntosalitreenejä kun aamulla juoksisin hikiotsassa ja tuskailisin

Käyttämäni Mass-tuotteet Sirryin aikoinaan Fastin tuotteista Mass:n tuotteisiin ihan halvemman hinnan takia. Aluksi vaihdoin Fastin palautusjuomat Mass Recoveryyn jonka seurauksena vaihdoin myöskin Fastin Wheyn Mass:n Whey:n juuri saman asian takia eli hinnan. En alkanut enkä ole oikeastaan ennen näitä kirjoituksia edes vertaillut Fastin sekä Mass:n tuotteiden välisiä eroja ja nyt oli varmaan sen aika. Aikoinani aloin testaamaan Fastin tuotteita Peltsin

Vaikka eilen tuli vedettyä aluksi aamulla 10km aamulenkki ja ilalla todella kova olkapää- & hauistreeni kuntosalilla uusilla kymmen luvuilla pystypunerruksen kera niin tänään oli jo uusi päivä. Aamulla herätessäni en muistellu eilen hyviä suorituksia vaan keskityin jo tämän päivän treeneihin jotka alkoivat eiliseen tapaan 10km aamulenkillä. Vaikka eilen meni todella hyvin kuntosalilla niin se ei vaikuttanut mitenkään tämän päivän tekemisiin ja miksi olisi

Tein tämän viikon ruokavalioon hieman muutoksia mutta en nyt mitään pysyvää tai sellaista minkä otan yleiseen käyttöön. Käytännössä kana vaihtui lihaan ja riisi "perunoihin". Kanasuikaleet / kanafile muuttui tälle viikolle porsaan kinkkusuikaleihin mikä muutos voisi olla sellainen mitä voisi välillä käyttää kanan tilalla useammin. Toinen vaihdoin oli sitten riisin vaihtaminen kermaperunoihin. En oikein keksinyt mitään "hienoa" parempaa porsaan kinkkusuikaleiden

Käyttämäni Fast-tuotteet Käytännössä suuremman osan kuntosalihistoriani ajan olen käyttänyt Fastin tuotteita. Silloin aikoinaan ei ollut näin monia lisäravinne valmistajia sekä myyntipaikkoja kuten nykyään. Tänä päivänä lähes jokaisesta ruokakaupasta saa jonkin sorttista lisäravinnetta ja aika usein ne ovat juuri Fastin tuotteita. Lisäksi nykyään lisäravinne valmistajiakin on jo niin paljon että niistä on vaikea pitää laskua vaikka en ole oikeastan ikinä niitä

Muutama viikko sitten mietin green tea kapseleiden hankintaa. Vihreän teen pitäisi tehostaa rasvanpolttoa sekä aineen vaihduntaa kehossa ja juurin tämän takia mietin green tea kapselien hankkimista kun en ole oikein teen ystävä. Minun on kyllä nyt tarkoitus aloittaa tai ainakin yrittää aloittaa myöskin ihan oikea vihreä teen juonti mutta ajattelin lähteä liikkeelle green tea kapseleilla. Pari viikkoa sitten en vielä lähtenyt ostamaan green tea kapseleita vaan

Valmistautuminen on yhtä kuin suorittaminen. Huonolla valmistautumisella voi pilata kisan / treenin jo ennen kuin se alkaa. Mielestäni olen osannut jo pidempään valmistautua treeneihin oikein ja hyvin ja siitä hyvä esimerkki oli toistaiseksi ainoa puolimaratoonini johon valmistautuminen meni heti nappiin. Tietenkin tähän piti valmistautua paljon pidempään kuin normaaleihin treeneihin. Puhun nyt pelkästä valmistautumisesta enkä laske tähän treenaamisia eli

Treeniviikko ei alkanut ihan normaalisti. Viikonloppuna jalkani olivat ihan jumissa perjantain jalkatreenin jäljiltä sekä muutoinkin kropassa tuntui viikon treenien jälki hieman. Kun sunnuntaina jalat olivat vieläkin jumissa päätin sitten illalla mennä kuntosalilla polkemaan kuntopyörää ja tein samalla vatsoja sekä leukoja. Tämä sunnuntainen kuntosalilla käynti oli loppujenlopuksi turha sillä sunnuntaina kun olin ollut paikallani jonkin aikaa jalat olivat

Niin sanotusti pari "mega" treeniviikkoa nyt takana. Pari viikkoa sitten pääsiäisenä treeniviikko keskittyi lähinnä juoksemiseen sekä hack-kyykyn tekemiseen. Viikolle kertyi juoksukilometrejä 72km mikä oli henkilökohtainen viikkoennätys ja hack-kyykyssä tuli tehtyä 199 toistoa. Periaatteessa tuo hack-kyykyn toistomäärät eivät nyt niin ihmeellisiä ollut että tuon perusteella viikosta olisi tullu "ihmeellinen" mutta juoksun takia viikosta tuli megaviikko. Viime

Tänään heräsin aamulenkkiä varten mutta kun herätyskello alkoi soida niin samantien mietin pidempään nukkumista. Pienen harkinnan jälkeen kuitenkin päätin nousta ylös ja aloin tekemään normaaleita aamujuttua. Samalla kun tein aamujuttuja niin mietin mitä teen aamulla kun kerran olin noussut ylös sellaiseen aikaan että oli tarkoitus mennä aamulenkille. Jostain kumman syystä aloin miettimään hetken kuntosalille lähtöä aamulla. Illalla oli kuitenkin vuorossa

Jatkoin tänään treeniä tiistaiseen tapaan. Tiistaina aloitin selkätreenin maastavedolla missä vedin isoilla painoilla mahdollisimman paljon toistoja. Tänään aloitin treenin samalla tavalla mutta penkissä jossa otin isot painot ja yritin tehdä mahdollisimman paljon toistoja. Tämän jälkeen loput liikkeet menivät maanantaiseen sekä tiistaiseen tapaan kahdentoista toiston sarjoilla. Samalla huomasin olleen palautunut täydellisesti tiistain raskaasta selkätreenistä

Tein tänään yhden virheen ja meinasin tehdä toisen. Aamulla heräsin aikaisin jotta olisin ehtinyt juoksemaan sekä mennä pyörällä töihin. Aamulenkki joko ennen pyöräilyä töihin tai sitten pyöräilyn jälkeen toimistolta. Tiedän kyllä että tälläinen suunnitelma on hieman liikaa ja vie aikaa enemmän kuin pelkkä juokseminen. Aamulenkkiä varten onkin vain parempi mennä autolla töihin ja jättää pyörällä meneminen vain pyöräilyyn. Tänään kuitenkin varasin aamulla sen

Tänään oli vuorossa se päivä salilla mitä olin odottanut käytännössä viime viikosta lähtien. Jalkatreenin tekeminen pitkästä aikaa Vammalassa. Yleensä jalkapäivää ei ihan odota tälläin mitä tätä kyseistä jalkatreeniä odotti ja ainoa asia mitä odotin oli hack-kyykky. Normaalisti kun en voi tehdä hack-kyykkyä kun sitä ei ole kuntosalilla ja kun nyt pääsin sitä tekemään niin tätä oikein odotin. Hack-kyykky oli asia minkä takia myöskin muokkasin tämän viikon