Selkätreeni

Kolme viikkoa sitten kävin kertausharjoituksissa ensimmäistä kertaa ikinä ja tämä oli nyt ensimmäistä 17-vuoteen kun pidin armeijan vihreitä päälläni. Siitä on siis 17-vuotta on olen käynyt armeijan ja jostain syystä valtio halusi minut nyt kertaamaan. Suoritin armeijassa 12kk kuskin hommat mutta nyt kertausharjoituksissa sain sitten nopean koulutuksen IT-tykin käyttöön kun olin sitten ihan tykkimiehenä tekemässä tykkiin liittyviä asioita. Kertausharjoitus oli neljä päivää kestävä tiistaista - perjantaihin ja päätin jo hyvissä ajoin että maanantaina on ihan turha mennä treenaamaan kun muutenkin on tulossa viikon tauko. Ei se maanantain treeni olisi auttanut mitään vaan päin vastoin olisin ollut enemmän jumissa ja väsynyt tiistaina.

Eilen torstaina kävin Pitäjänmäen PTVGYM:llä ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun olin viime viikon lauantaina käynyt Rouhupellon PTVGYM:llä. Kyllähän se nyt heti huomasi selvästi että kyseessä on ihan eri luokan kuntosalit. Kuitenkin Pitäjänmäen PTVGYM on itselleni kotoisampi kun siellä aktiivisesti pari kolme kertaa viikossa käyn niin se asia on Pitäjänmäellä paremmin. Kaikki muu asia onkin sitten Roihupellon puolella ja osa Pitäjänmäen asioista alkoi nyt jopa

Viikko alkoi treenien osalta ei ihan niin kuin olin kuvitellut mutta lopulta parempi niin. Olin suunnitellut tekeväni maanantaina maastaveto treenin lohko maastavedolla (block deadlift) lähisalilla mutta päädyin tekemään normaalia maastaveto ja lohko maastavetoa PTVGYM:llä. Menin kyllä tuohon lähisalille mutta pukuhuoneesta päästyäni kun menin salin puolelle niin huomasin salin olevan ihan täynnä. Juttelin siinä tutun kanssa ja odottelin kymmenisen minuuttia

Neljä viikkoa putkeen kun olen nyt epäonnistunut maastavedossa. Tällä viikolla epäonnistuin toistamiseen maastavedossa 290kg saantia ylös ja tällä kertaa se oli jopa heikompi yritys kuin viimeksi. Vuosia sitten kun olin ihan hyvässä maastaveto kunnossa ja 280kg nousi useasti niin yritin 300kg monesti. Tuosta 300kg tuli tuolloin vähän pakkomielle mitä hain treenistä toiseen vaikka en ollutkaan siinä kunnossa että voisinkaan saada sitä ylös. Nyt näyttää vähän

Pääsin tämän viikon maanantaina treenaamaan Tampereen Loaded:lla missä tuli tehtyä maastaveto & selkätreeni. Minun oli vielä alunperin tarkoitus käydä tekemässä keskiviikkona jalkatreeni Loaded:lla mutta nuo suunnitelmat muuttuivat extemporeen tiistaina. Tiistaina puolestaan kävin laskettelemassa Ellivuoressa minkä jälkeen lähdinkin sitten kotia kohti. Sellainen nopea Vammalassa käynti kun sunnuntaina tuli ja tiistaina lähdin mutta pääasiat Loaded:lla sekä

Viime viikolla kävin normaalista poiketen kolme kertaa PTVGYM:llä treenaamassa. Torstaina kävin tekemässä maastavetotreenin ketjuilla ja siihen päälle selkätreeniä, perjantaina oli vuorossa penkkiä ketjuilla minkä lisäksi hieman rintaa sekä olkapäitä ja lauantaina olikin sitten vuorossa boxi kyykky treeni ketjuilla minkä lisäksi muita jalkaliikkeitä. Kaikki kolme iltaa PTVGYM:llä niin en päässyt alle kolmen tunnin tai ainakaan hirveästi alle. Olinkin siis

Lauantaina oli vuorossa maastaveto treeni PTVGYM:llä ketjuilla minkä jälkeen lohko maastavetoa. Viimeksi viikko sitten lauantaina tein deficit maastavetoa ketjuilla minkä jälkeen lohko maastavetoa ja tällä kertaa tein sitten normaalilla tyylillä maastavetoa minkä jälkeen lohko maastavetoa. Ajattelin kokeilla kuinka paljon viime viikkoinen deficit vaikuttaa normaaliin tyyliin kun välillä tuntuu että deficit tyylillä eli olemalla korkeammalla maasta niin saan

Perjantaina tein ensimmäistä kertaa kyykky & jalkatreenin perjantai päivänä PTVGYM:llä. Yleensä teen kyykky & jalkatreenin lauantaisin ja yhden kerran tein jalkoja kaverin kanssa olikohan jokin keskiviikko ilta. Pääsääntöisesti olen tehnyt maastavetoa tai muutamina kertoina penkkiä perjantai-iltaisin PTVGYM:llä. Lauantaina vuorossa oli sitten maastaveto & selkätreeni eli nuo kaksi treeniä vaihtuivat päittäin keskenään. Tämä johtui siitä että viikolla muuten

Keskiviikkona tuli käytyä Vantaan Loaded:lla tekemässä jalkatreeni. En tuolloin vielä kyykyn aikana huomannut mitään ihmeellistä mutta kun siirryin tekemään vyökyykkyä niin huomasin että etureiteni eivät olleet oikein palautuneet. En tiedä miksi tätä en huomannut oikein kyykkyä tehdessä vaan tuskailin hieman sen kanssa ettei kyykky oikein suju. Yksi syy oli kyllä myös se että tämä oli ensimmäinen kerta kun kyykkäsin Vantaan Loaded:lla. Siinä sitten kun tein

Viime viikon torstaina palasin kotiin kolmen viikon maalla olon jälkeen. Suunnitelmat tuntuivat muuttuvan koko ajan ja jopa lennosta sillä vielä matkan aikana torstaina muutin illan suunnitelmia. Alunperin minun piti käydä maanantaina salilla, tiistaina sekä keskiviikkona mäessä, torstaina pitää välipäivä ja perjantaina palata tauon jälkeen PTVGYM:lle treenaamaan. No maanantaina kävin salilla ja tiistaina mäessä mutta keskiviikon ja torstaina osalta

Maastaveto on minulle se liike mikä heiluu ja on heilunut eniten. Hyvän ja huonon päivän ero on valtaisa sekä niitä tulee jatkuvasti ja peräkkäin. Sain tuossa parisen kuukautta sitten sivuttua nykyistä maastavetoa ennätystä 285kg 10kg kevyempänä kuin sen joskus aikoinaan sain ensimmäistä kertaa. Kyseisessä treenissä sain vielä nostettua laatikoiden päältä tehdyssä maastavedossa 300kg painoilla kaksi toistoa mutta sen jälkeen onkin ollut alamäkee. Luulin

Ajattelin lokakuussa kun kävin Tampereen Loaded:lla treenaamassa että olikohan tämä tämän vuoden viimeinen kerta Tampereen Loaded:lla? Kesällä aktivoiduin käymään Loaded:lla lähes kymmenen kertaa minkä jälkeen kävin vielä tuon kerran vai pari mutta kaipuu oli kyllä kova. Huomasin heti kesäloman jälkeen kun palasin kotiin ja normi ympäristöihin että siinä hieman jopa masentui kun oli tottunut loistaviin puutteisiin missä ei nyt pääsisi käymään. Olen kyllä pari

Tuli sitten vedettyä aikalailla normaali perjantai- & lauantai-ilta PTVGYM:llä kun molempina iltoina tuli vedettyä joko tai lähelle kolmen tunnin treenit. Normaalisti perjantaisin olen tehnyt selkätreenin maastavedolla ja lauantaisin jalkatreenin kyykykyllä mutta tällä kertaa perjantaina tein rinta- & olkapäätreenin penkillä ja lauantaina tuon selkätreenin maastavedolla. Perjantaina meni hieman alle kolme tuntia mutta lauantaina menikin sitten se kolmisen

Aloin jo viime viikolla hieman miettimään kun tein maastavetoa ketjuilla, normaalilla tyylillä sekä lohkojen päältä että voisin jossain kohtaan jättää ketjut ja tehdä vaihteeksi maastavetoa vastustusnauhoilla. PTVGYM:llä en ollut kertaakaan aikaisemmin käyttänyt vastustusnauhoja maastavedossa kun maastavetoalustassa ei itsessään ole nauhojen paikkoja vaan alustalle laitetaan erillinen "levy" mihin saa nauhat kiinni. Olen tuota levyä jo katsonut aina

Eilen perjantaina oli jälleen paluu "normaaliin" kun kävin tekemässä maastavetotreenin PTVGYM:llä kun viime viikolla perjantaina olin käymässä Vantaan Loaded:lla tekemässä rinta- & selkätreenin sekä lauantaina tein maastaveto treenin PTVGYM:llä. Myöskin tällä kertaa tämä oli ensimmäinen onnistunut maastaveto treeni pienen flunssan jälkeen ja kolmas maastaveto treeni PTVGYM:llä flunssan jälkeen. Tämä kertonee siitä että olen nyt kenties palautunut flunssasta ja

Menin tämän viikon keskiviikkona poikkeuksellisesti PTVGYM:lle tekemään maastavetoa ja selkätreeniä. Mietin oikeastaan aika pitkään menenkö PTVGYM:lle vai ei en ja oikeastaan vasta toimistolta kotiinpäin ajaessa päätin mennä PTVGYM:lle. En oikein tiennyt mitä odottaa treeniltä kun viime viikko meni enemmänkin flunssasta toipumiseen eikä tämän viikon treenit ole oikein lähtenyt kulkemaan. Maanantaina kyllä sain kyykyssä 225kg mutta muutoin tekeminen oli mitä oli