Selkätreeni

Kolme viikkoa sitten kävin kertausharjoituksissa ensimmäistä kertaa ikinä ja tämä oli nyt ensimmäistä 17-vuoteen kun pidin armeijan vihreitä päälläni. Siitä on siis 17-vuotta on olen käynyt armeijan ja jostain syystä valtio halusi minut nyt kertaamaan. Suoritin armeijassa 12kk kuskin hommat mutta nyt kertausharjoituksissa sain sitten nopean koulutuksen IT-tykin käyttöön kun olin sitten ihan tykkimiehenä tekemässä tykkiin liittyviä asioita. Kertausharjoitus oli neljä päivää kestävä tiistaista - perjantaihin ja päätin jo hyvissä ajoin että maanantaina on ihan turha mennä treenaamaan kun muutenkin on tulossa viikon tauko. Ei se maanantain treeni olisi auttanut mitään vaan päin vastoin olisin ollut enemmän jumissa ja väsynyt tiistaina.

Muistin kuin muistin treenata tänään selän jalkojen sijaan. Tiistai on normaalisti jalkapäivä, mutta loppuviikosta olen Vammalassa treenaamassa ja siellä on mahdollisuus tehdä hack-kyykkyä joten siirsin jalkojen teon loppuviikolle. Viimeksi unohdin vaihtaa jalkapäivän paikkaa joten missasin hack-kyykky mahdollisuuden. Tänään muistin siis tehdä selkätreenin ja lähdin treeniin liikkeelle good morningilla jättäen maastavedon väliin. Muita suunnitelmia minulla ei

Aamulla räpäsähti tekstiviesti, että cdonin paketti on noudettavissa postista joten tänään oli tiedossa postissa käynti. Mietin paketin hakemista suoraan töiden jälkeen, mutta päädyin hakemaan ne silloin kuin käyn kuntosalilla. Osittain tämän takia, mutta suuremmin vesisateen takia lähdinkin kuntisalille heti melkein kun olin päässyt kotio. Whey proteiini vain alas ja wc:n kautta vaatteiden vaihtoon ja tämän jälkeen sitten kuntosalille. Menin vesisateesta

Olin eilen intervallien jälkeen todella väsynyt. Jalat olivat kanssa ihan poikki ja jotain pientä särkyäkin taisi olla, mutta ei mitään ihmeellistä. Tiistaina tehdyn jalkatreenin paikat alkoivat vain ottamaan uudestaan eli reisissä, pakaroissa ja pohkeissa alkoi tuntumaan tiistaina tehty treeni. Tästä syystä sekä myöskin pienestä säästelystä ajattelin jättää tänään maastavedon väliin ja tehdä good morning liikkeen. Kun pääsin tänään kuntosalille ja olin

Eilen oli tarkoitus pitää täysivälipäivä, koska takana oli kuitenkin maanantain aamulenkki + intervallit sekä tiistain jalkatreeni. Lähdin kuitenkin vielä eilen illlalla juoksemaan vaikka se oli toisaalta pieni riski mitä en silloin ajatellut. Lähdin vain juoksemaan kevyttä lenkkiä eikä tarkoituksena ollut vetää mitään ihmeellisen nopeaa tai pitkää. Juoksun alussa en edes tiennyt kuinka pitkän lenkin juoksen vaan lähdin vain vetämään jotain reittiä. Ihmettelin

Tänään piti rukata hieman kuntosalille menon aikataulua Suomen jääkiekko pelin mukaan. Tämä tarkoitti hieman normaalia aikaisempaa aikaa, mutta kysymyksessä oli vain vähän aikaisempi aika. Ero ei ollut siis suuri, mutta loppua kohden aloin kuitenkin vähän katsomaan kelloa. En tiedä mikä vaikutti eniten Suomen peli vai ulkona ollut kuuma ilma niin kuntosalilla oli normaalia torstai päivää hiljaisempaa. Alkaako lämpimät ilmat jo karkoittaa suurimman osan

Tiistain kova jalkatreeni ja oikean takareiden kestäminen oli hyvä pohja tämän päivän selkätreeniin. Aloinkin tekemään maastavetoa rauhallisin mielen kun viimeviikolla tein ihan jalan kestämisen mukaan. Ladoin normaaliin tyyliin heti painot 100kg ja aloin tekemään ensimmäistä sarjaa. Tein 100kg seitsemän toiston sarjan jonka jälkeen nostin painot 140kg ja tein viisi toistoa. Jatkoin painojen nostoa 40kg:lla joten seuraavaksi minulla oli painot 180kg:ssa

Tänään tuli todettua, että oikea takareisi ei ole vielä kunnossa. Kuntosalilla oli vuorossa selkätreeni ja aloitin treenin maastavedolla jonka teossa huomasin oikean takareiden reistailevan. Tämä rajoitti tekemistä painojen suhteen kun en halunnut riskeerata takareiden kuntoa enempää. Tein tänään muutenkin maastavedossa ensimmäistä kertaa korotussarjan mikä oli toisaalta hyvä, koska huomasin korotuksien jälkeen mikä paino on jo liikaa. Jos olisin tehnyt

Tänään aamulla jalka oli paremmassa kunnossa kuin eilen, mutta silti käveleminenkin ei ollut normaalia. Yleisesti ottaen jalka oli muuten paremmassa kunnossa ja esim vaatteiden laittaminen oli paljon helpompaa. Aamupäivällä jo tulin miettineeksi kuntosalille menoa kun olin suunnitellut tekeväni tänään selkätreenin missä ei oikein jalkoja tarvitse. Ainoat liikkeet selkäpäivänä milloin jalkoja oikein tarvitsee on alaselkään liittyen maastaveto ja good morning

Eilen jalkapäivä ja sain sen kunniaksi jalkoja kuntoon. Aamullakin oli hieno kävellä pihan mäkeä alas kun askeleet eivät enään sattuneet. Päivän mittaan minulla oli jotain särkyä välillä jaloissa, mutta iltapäivään menessä jalkasäryt olivat hävinneet. Olisiko pitänyt pitää vain tiistaina jalkatreeni ja jalat olisivat tulleet aikaisemmin kuntoon vai olisiko jalat menneet huonompaan suuntaa? Sitä ei voi nyt tietää enkä enään mieti menneitä. Jalat alkavat olemaan

Aamulla oli tarkoitus mennä juoksemaan vaikka nukkuminen jäi vähäiseksi eli alle seitsemän tunnin. Aamulla vähän aikaa väsytti, mutta se meni nopeasti ohi. Ilma oli aamulla vähän viileämpi kuin eilen ja minulla oli melkein sama varustus. Vain eri trikoot jalassa, mutta muuten talvitrikoot, collage-paita, juoksupipo ja käsineet. Tänään varustus oli parempi kuin eilen ja tänään ei tullu lähellekkään niin kuuma. Minun juoksuvauhtini oli tänään rennompi ja matka

Tälläviikolla juosut ovat jääneet yhteen kertaan. Maanantaina olin todella väsynyt joten päätin jättää juoksun väliin ja nukkua tunnin pidempään. Tiistaina kävin juoksemassa kasin mikä meni hyvin. Eilen ja tänään ajattelin käydä juoksemassa aamulla, mutta käydessäni Hulluilla päivillä heti 8:lta päätin jättää juoksut juoksematta. Ihan vain sen takia, että olisi tullut kiire ja juoksemaan olisi tarvinnut mennä ehkä vähän aikaisemmin tai lenkin olisi pitänyt olla

Treenipäivien vaihtuessa minulla oli perjantaina vuorossa selkätreeni viikon viimeisenä treeninä. Lähtökohdat treenille eivät olleet loisteliaat, koska ennen treeniä tunsin alaselässä pientä kipua tai oikeastaan jäykkyyttä. Tästä huolimatta olin ajatellut aloittavani selkätreenin maastaveto + good morning supersetillä. Kolmas salipäivä putkeen ja muutenkin kropassa pientä väsymystä joten päätin aloittaa treenin "selän murskaajalla". Jostain syystä pidän tätä

Sain vanhan näytönohjaimeni myytyä huuto.netissä ja minun piti viedä se tänään postiin samalla kun menin kuntosalile kun eilen minulla oli välipäivä eikä minun pitänyt mennä illalla mihinkään. Eilen kello näytti jotain lähelle tai vähän yli 18:sta ja päätin yhtäkkiä lähtee viemään pakettia postiin juosten. Trikoot jalkaa, takki päälle sekä paketti reppuun ja eikun menoksi. Matkan ollessa lyhyt taisin yrittää juosta nopeasti vaikka halusin juosta matkan rennosti

Katselin ennen kuntosalille lähtöä vähän ikkunastas pihalle ohi mennen ja ihmettelin maan näyttävän vähän valkoiselle. Eihän siellä nyt lunta ole satanut kun silloin kun tulin töistä kotiin niin oli vielä kuivailma. Olin jo vähän miettinyt meneväni tänään kuntosalille kävellen, mutta päädyin kuitenkin menemään autolla joka oli loppujenlopuksi loistava ratkaisu. Päästessäni pihalle huomasin maasssa noin 10cm lunta. Olin päässyt töistä kotiin jossain 17.15

Tänään jatkui kuntosalitreenien tekeminen max 60 sekunnin tauoilla selkätreenillä. Selkäpäivää varten olin jo vähän suunnitellut päässäni jotain sarja ja toistomääriä etukäteen, koska kyseessä oli kuitenkin selkäpäivä enkä halunnut rikkoa selkääni. Halusin treenistä myös onnistuneen joten painot olivat tänään tärkeässä roolissa. Heti ensimmäisessä liikkeessä eli maastavedossa sain miettiä 100kg, 120kg ja 130kg painoilla. Kallistuin kuitenkin 100kg, koska olin