Selkätreeni

Kolme viikkoa sitten kävin kertausharjoituksissa ensimmäistä kertaa ikinä ja tämä oli nyt ensimmäistä 17-vuoteen kun pidin armeijan vihreitä päälläni. Siitä on siis 17-vuotta on olen käynyt armeijan ja jostain syystä valtio halusi minut nyt kertaamaan. Suoritin armeijassa 12kk kuskin hommat mutta nyt kertausharjoituksissa sain sitten nopean koulutuksen IT-tykin käyttöön kun olin sitten ihan tykkimiehenä tekemässä tykkiin liittyviä asioita. Kertausharjoitus oli neljä päivää kestävä tiistaista - perjantaihin ja päätin jo hyvissä ajoin että maanantaina on ihan turha mennä treenaamaan kun muutenkin on tulossa viikon tauko. Ei se maanantain treeni olisi auttanut mitään vaan päin vastoin olisin ollut enemmän jumissa ja väsynyt tiistaina.

Eilen kirjoitin siitä kuinka näillä hetkillä tuli täyteen kymmenen vuotta ensimmäisestä kuntosalikortista. Päivämääristä en ole ihan varma kun sitä ei voi muistaa millään koska se ensimmäinen 10-kerran kortti tuli hankittua. Tätä asiaa yritin kerran kysyä asiakaspalvelusta mutta minun harmikseni oman kuntosalikorttini kanssa on ollut erilaisia häiriöitä / syitä jolloin olen joutunut vaihtamaan kuntosalikortin uuteen korttiin. Tämän vuoksi järjestelmästä on

Vaikka eilen tuli vedettyä aluksi aamulla 10km aamulenkki ja ilalla todella kova olkapää- & hauistreeni kuntosalilla uusilla kymmen luvuilla pystypunerruksen kera niin tänään oli jo uusi päivä. Aamulla herätessäni en muistellu eilen hyviä suorituksia vaan keskityin jo tämän päivän treeneihin jotka alkoivat eiliseen tapaan 10km aamulenkillä. Vaikka eilen meni todella hyvin kuntosalilla niin se ei vaikuttanut mitenkään tämän päivän tekemisiin ja miksi olisi

Treeniviikko ei alkanut ihan normaalisti. Viikonloppuna jalkani olivat ihan jumissa perjantain jalkatreenin jäljiltä sekä muutoinkin kropassa tuntui viikon treenien jälki hieman. Kun sunnuntaina jalat olivat vieläkin jumissa päätin sitten illalla mennä kuntosalilla polkemaan kuntopyörää ja tein samalla vatsoja sekä leukoja. Tämä sunnuntainen kuntosalilla käynti oli loppujenlopuksi turha sillä sunnuntaina kun olin ollut paikallani jonkin aikaa jalat olivat

Tein tänään yhden virheen ja meinasin tehdä toisen. Aamulla heräsin aikaisin jotta olisin ehtinyt juoksemaan sekä mennä pyörällä töihin. Aamulenkki joko ennen pyöräilyä töihin tai sitten pyöräilyn jälkeen toimistolta. Tiedän kyllä että tälläinen suunnitelma on hieman liikaa ja vie aikaa enemmän kuin pelkkä juokseminen. Aamulenkkiä varten onkin vain parempi mennä autolla töihin ja jättää pyörällä meneminen vain pyöräilyyn. Tänään kuitenkin varasin aamulla sen

Eilen illalla meni myöhäiseksi kuntosalilal ja pääsin kotiin "vasta" hieman yli 21.30. Tälläisillä kellon ajoilla en edes alkanut tekemään yhtään minkäänlaista isompaa ruokaa vaan menin ihan parilla ruisleivällä sekä juqurtilla. Muuten olisin alkanut tekemään jotain isompaa mutta aamulla oli jälleen aikainen herätys aamulenkkiä varten. Sain venytettyä heräämistä muutamalla kymmenellä minuutilla kun päädyin lopulta ennen nukkumaan menoa aamulenkin pituudeksi

Eilen oli vaihteeksi ihan täysi lepopäivä sekä menin päivän maanantaiseen tapaan kevyemmällä ruokavaliolla. Ei tuossa kevyessä ruokavaliossa muuta vikaa ollut mutta eilinen ilta oli hieman kiireinen joten en ehtinyt oikein syömään missään välissä ja tämä tarkoitti sitä että nälkä vain kasvoi. Kun lounaaksi söin maanantaiseen tapaan Saarioisten 250g perunasalaatin sekä raejuuston ja seuraava kunnollinen ruoka oli joskus 21.30 niin kyllä siinä nälkä tuli. Näiden

Eilen tuli pidettyä välipäivä pitkästä aikaa keskiviikkona. Olen viime viikkoina käynyt yleensä aamuisin polkemassa kuntopyörää ja tätä ennen pidin keskiviikot yleensä välipäivinä. Alkuvuodesta välipäiviä tuli pidettyä keskiviikkona, lauantaina sekä sunnuntaina. Tänä aikana tein tuplatreeniviikkoja kuntosalilla. Monet välipäivät olivat alkuvuodesta hyvä asia sillä tuplatreenit olivat minulle uusi juttu ja tällöin olisin saattanut onnistua saamaan itseni ihan

Tiistain tupla jalkatreenin jälkeen keskiviikkona oli suunnitelmissa mennä iltapäivällä halliin juoksemaan. Tämän johdosta ajattelin mennä aamulla kuntosalille polkemaan kuntopyörää jotta saisin jalat aukaistua. Tätä asiaa kyllä pohdin hiukan aikaa sillä ajattelin myös sitä että nukkuisin pidempään ja jättäisin aamun kuntosalilla käynnin väliin. Maanantain ja tiistain välisenä yönä kun tuli nukuttua vähän niin ajattelin olisiko nyt parempi tasapainottaa unia

Maanantain sekä tiistain hieman huononpi olo aamun kuntosalitreenissä vaikutti tähän aamun siten että yritin jotain uudempaa tyyliä valmistautua aamun treeniin. Tähän ei kuulut 5.5 tunnin yöunet. Eilen sattui tulemaan Arsenalin jalkapallopeli minkä johdosta pääsin nukkumaan vasta 23.45. Aluksi suunnitelmissa oli laittaa peli nauhalle ja mennä aikaisemmin nukkumaan mikä olisi ollut se järkevämpi vaihtoehto. Vaikka nukuin vain 5.5 tuntia niin aamun

Aamutreeni alle kuuden tunnin yöunilla. Tämän johdosta ajattelin tekeväni hieman erilailla treenin mitä tämän viikon aiemmat aamutreenit. Kevennetty selkätreeni ilma maastavetoa / good morningia. Mietin jopa aamutreenin siirtämistä iltaan, mutta vain hetken sillä minun oli kuitenkin tarkoitus mennä iltapäivällä halliin juoksemaan. Ihan kuin viime vuonna niin nmyöskin tällä kertaa kun olen käynyt hallissa juoksemassa niin pihallakin on sellaiset kelit jossa

Tänään yhden treenin päivä. Aamulla selkätreeni pitkillä sarjoilla mitä jo suunnittelin hieman etukäteen lähinnä se miten päätin tehdä alaselän kanssa. Maastaveto kun on hieman huonon liike pidemmille sarjoille. Tietenkään kun tekee treenin pidemmillä sarjoilla se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kaikki liikkeet pitäisi tehdä pidemmillä sarjoilla. Minulle pidemmillä sarjoilla treeni on kyllä lähes aina tarkoittanut kaikkien liikkeiden tekemistä pidemmillä

Tänään kävi samalla tavalla kuin viime viikolla. Aamulla herätessäni huomasin jaloissa varsinkin etureisissä tiistain jalkatreenin. Viime viikolla kävi samalla tavalla jolloin puolestaan hyvän jalkatreenin jälkeen keskiviikkona jalat olivat kuin normaalin jalkatreenin jälkeen eli jaloissa tuntui treeni. Torstai olikin sitten erilaisempi jolloin jo aamulla tuntui takareisien olevan jumissa sekä vielä enemmän tiistain jalkatreeni. Tänään oli sama juttu, mutta

Eilen aamulla kävin tekeen aerobisen treenin kuntosalilla eli perus kuntopyörää 30 minuuttia jonka jälkeen vatsoja ja leuanvetoa superina putkeen. Kuntopyörän ohjelma oli mäkiohjelma, mutta tällä lisäsin vastusta. Tämä tarkoitti yleisesti raskaampaa mäkimaastoa kuin normaali mäkiohjelma ilman vastuksen nostamista. Tällä kertaa mäkien huiput olivat jo raskaan tuntuisia joilla polkeminen oli jo raskaampaa. En muista paljonko lisäsin vastusta, mutta se ei ollut

Heräsin aamulla aamulenkkiä varten ja herätys oli asetettu tätä varten. Aamulla kuitenkin melkein herättyäni aloin miettimään menemistä kuntosalille polkemaan kuntopyörää. Aloin vain tässä vain miettimään asiaa illan kuntosalitreeniä ajatellen. Alaselän kanssa on ollut hieman jotain mikä on tosin ollut jo tällä viikolla paranemaan päin, mutta kun vuorossa oli selkätreeni ajattelin polkemisen olevan tältä kannalta parempi vaihtoehto. Tiistaina jalkatreenissä

Päivän suunnitelma oli tehdä selkätreenit siten, että aamulla keskityin enemmän vaakasuunnan liikkeiseen ja illalla pystysuunnan liikkeitä. Tämän lisäksi aamulla oli tarkoitus tehdä suuremmilla painoilla kymmenen toiston sarjoja ja illalla pidempiä sarjoja tai erikoisssarjoja. Mitään liikekohtaisia suunnitelmia en tennyt vaan päätin tehdyt liikkeet kuntosalilla liike kerrallaan. Joitakin suunnitelmia liikkeiden varalle oli mutta päätin tehtävän liikkeen vasta