Viime viikon tiistaina tuli tehtyä selkätreeni tuplatreeninä jolloin aamulla tein soutupainotteisin selkätreenin ja illalla oli vuorossa enemmän taljoja. Eilen tiistaina selkätreeni alkoikin sitten jälleen kulmasoutuliikkeillä joiden jälkeen tuli tehtyä vielä taljaliikkeitä. Maastavetoja en ole tehnyt useaan viikkoon aina siitä lähtien kun aloin valmistautumaan Vantaan puolimaratonille. On siis mennyt kolme viikkoa eli kolme selkätreeniä ilman maastavetoa

EIlen tuli käytyä ensimmäistä kertaa lenkillä sitten Vantaan puolimaratonin. En ole tehnyt oikein mitään aerobistatreeniä puolimaratonin jälkeen ellei heti puolimaratonin jälkeen tai puolimaratonista seuraavan päivän kevyitä ja nopeita kuntopyöriä ja juoksumatolla kävelyitä lasketa. Muutoin treenit ovat olleet kuntosalipainotteisia ja sielläkin enemmän ei arobistatreeniä. Tämän pohjalta odotukset ensimmäiseen lenkkiin puolimaratonin jälkeen eivät olleet suuret

Ajattelin aluksi tehdä hieman kevyemmän jalkatreenin sillä vielä tällä viikolla viime lauantaina hack-kyykyt tuntuivat jaloissa. Kun jaloissa tai nyt siis lähinnä etureisissä tuntui vielä viime jalkatreeni niin ajattelin ottaa hieman varoen juuri sen takia etteivät ne nyt menisi ihan kamalaan kuntoon. Toisaalta ajattelin myöskin asiaa toisinpäin eli jalkatreeni voisi aukaista jalat kuten monet kerrat seuraava treeni on aukaissut paikat jotka ovat olleet jumissa

Viikon toinen tuplatreenipäivä ja samalla viikon viimeinen tuplatreenipäivä. Tein tänään aamulla jo muutamia asioita erilailla kuin tiistaina jolloin oli tämän viikon ensimmäinen tuplatreenipäivä. Tämän aamun ero tiistaihin verrattuna oli expressojen jättäminen väliin sekä proteiini- & aminojuoman varttia aikaisemmin kuin tiistaina. Alkuvuodesta jolloin treenasin ensimmäisiä kertoja aamuisin kuntosalilla minulla ei silloin ollut käytössä minkäänlaista

Aamulla tuli käytyä pitkästä aikaa aamulla kuntosalilla. Alunperäin ajattelin mennä eilen tekemään jo tuplatreeni, mutta päädyin lopulta siihen ratkaisuun, että en nyt ala käymään ainakaan toistaiseksi joka aamu jolloin käyn illalla kuntosalilla. Tämän aamun kuntosalille meno tarkoitti käytännössä sitä, että aloitin jo eilen ilalla valmistautumisen aamun kuntosalille menoa varten. Otin eilen illalla valmiiksi joitakin tavaroita joita mitä tarvitsin joko

Eilen mietin tänään aloittavani tuplatreenien tekemisen kuntosalilla. Olin jo oikeastaan viime viikolla asiaa suunnitellut tai ainakin osittain. Viime perjantaina kuitenkin tulin huomanneeksi etten ollut asiaa ihan niin perusteellisesti suunnitellut kuin olin ajatellut. Tämän johdosta ajattelin sitten viikonloppuna suunnitella niitä asioita mitä en ollut vielä suunnitellut tuplatreenien varalta. Nämä suunnittelemattomat asiat koskivat lähinnä ruokailupuolta

Tänään vuorossa on ensimmäinen jalkatreeni varmaan kuukauteen johtuen Vantaan puolimaratonista ja siihen valmistautumisesta. Viimeisin jalkatreeni on 26.9. eikä sitäkään voi sinällään pitää jalkatreeninä koska jo tuolloin otin jalkatreenin kevyemmin. 26.9. tehty jalkatreenin kesto taisi olla 15minuutin paikkeilla ja se sisälsi "vain" neljän liikkeen kombon jossa tein neljä jalkaliikettä käsipainoilla putkeen. Tällä viikolla minun oli siis tarkoitus pitää

Ihmettelin aamulla herätessäni, että minun vatsalihaksissa tuntui keskiviikkona tekemäni vatsarulla toistot. Olisin kuvitellut keskiviikkoisten vatsojen tekemisien tuntuvan kropassa seuraavana päivänä, mutta eilen torstaina vatsalihaksissa ei tuntunut mitään. Tämän johdosta ajattelin päässeeni "vatsatreenistä" ilman jälkituntumaa mikä sinällään hieman laittoi ihmetyttämään sillä tein kuitenkin vatsoja loppuun saakka. Keskiviikoiltana minulle tuli pieni tarve

Maanantaina kun suunniteltu kevyempi viikko muuttui sitten ei kevyeksi viikoksi niin eilen jatkoin tätä samaa trendiä. Ainoa asia mitä olin eiliseen selkätreeniin suunnitellut oli maastavedon väliin jättäminen. Vaikka kevyt viikko oli muuttunut normaaliksi treeniviikoksi niin tästä huolimatta olin päättänyt jättää maastavedon väliin. Olen myöskin ajatellut, että vähentäisin yleisesti maastavedon tekemistä toistaiseksi kun pidän kuntosalitreenit kerran päivässä

Tänään tapahtui paluu arkeen niin sanotusti kun aloitin puolen toista viikon jälkeen kuntosalitreenit. Tänään ei kuitenkaan ollut ensimmäinen kerta kun kävin kuntosalilla puolimaratonin jälkeen eikä myöskään ensimmäinen kerta kun tein painoilla kuntosalilla. Olin lauantaina puolimaratonin jälkeen kuntosalilla jo hieman tunnin jälkeen maaliin tulon jälkeen. Olisin jättänyt aikaa enemmän väliin maaliintulon jälkeen sekä kuntosalille menoon, mutta kuntosalin

Vuoden tauon jälkeen vuorossa oli paluu Vantaan puolimaratonille. Viime vuonnakin kyllä mietin Vantaan puolimaratonille menemistä hieman, mutta tällöin jätin tämän väliin. Tunsin vuosi sitten olevani parhaimmassa juoksu kunnossa kuin koskaan sillä juoksu tuntui menevän todella helpon oloisesti ja rullaavasti. Tähän saattoi vaikuttaa se, että viime vuosi oli kovin juoksu vuosi yhteismäärällisesti kun vuoden juoksu määräksi tuli hieman päälle 1000km joka oli

Tämän viikon maanantaina saapui Muscle Mousse tilaukseni Fitnesstukusta. Tilasin ihan testi mielessä pari purkkia Muscle Moussea ihan katsoakseni millaista se on ja miten se eroaa esimerkiksi Fastin Puddingista. Ajattelin Pudding ja Mousse sanojen vaikuttavan tuotteen nimessä sitä, että tuotteet eroaisivat toisistaan. Ajattelin vanukkaan ja moussen olevan erilaisia kuten ne oikeasti ovat, mutta näin jauheina ne olivat omasta mielestäni samaa tavaraa. Tietenkin

Sain viimein kokeiltua ensimmäisiä Fitnesstukun ostoksia sillä tein ensimmäiset proteiinipannukakut. Käyttämäni tuote oli Star Nutrition Protein Pancake Mix 1kg pussi josta tein aluksi yhden pannukakun ja huomasin heti Star Nutrition valmistajan proteiinipannukakun olevan parempi vaihtoehto kuin aikaisemmin käyttämäni Myprotein Protein Pancake Mix. Kun alan vertaamaan Star Nutrition Protein Pancake Mix sekä Myprotein Protein Pancake Mix niin eroja on kaksi

Olin torstaina vielä epävarma menisinkö perjantaina kuntosalille tekemään jalkatreenin vai siirtäisinkö sen lauantaille tai peräti jättäisinkö sen vain väliin. Torstaina oli kuitenkin päättänyt torstain rinta- & ojentatreenin olevan viimeinen kunnon kuntosalitreeni ennen 10.10 Vantaan maratonia. Tämän johdosta ajattelin onko järkeä mennä tekemään kevyt jalkatreeni vai jättää se kokonaan väliin. Oikeastaan vielä perjatain aikanakaan en ollut miettinyt koko asiaa

Tällä viikolla tuli pitkästä pitkästä aikaa tehtyä Fast Puddingia mitä oli vielä jäljellä. En edes muista koska viimeksi olen Fast Puddingia ostanut vaikka yhteenaikaan tein useasti Fast Puddingia iltapalaksi kuntosalitreenin jälkeen. En edes muista syytä miksi aikoinani lopetin puddingin tekemisen sillä tykkään Fast Puddingista sekä sen tekeminen on helppoa. En edes muista miksi sain maanantai-iltana inspiraation tehdä pudding annoksen aamupalaksi yhdessä